Fredag 8 April, 2011

Idag är sista dagen av denna projektveckan och jag känner mig lite förvirrad med vad jag vill göra. Jag och Linnea har haft en idé om att arbetet ska handla om balett. Då skulle vår frågeställning vara “Ballerina på 70 timmar?”. Vi har undersökt våra olika möjligtheter och tror att det kan finnas för många hinder med denna idé. T.ex. så kommer det bli dyrt och det kommer förmodligen ta mer än 100 timmar. En annan idé som jag har är att göra ett projekt om mitt favoriteämne, design. Då skulle jag kunna designa en kollektion med miljövänliga tyger. Detta är en dröm som jag alltid har haft, men aldrig hunnit göra. Därför skulle det vara mycket kul. Idag ska vi lämna in vår projektplan och jag är jätteosäker på vad jag vill göra, så snart måste jag bestämma mig.

Nu har jag bestämt mig för att göra något med design. Jag har flera olika idéer som jag har svårt att välja mellan. Antingen skulle jag vilja starta en egen kollektion då jag ska designa efter ett tema och ge beskådaren en vissa känsla. Eller så skulle jag kunna designa eco-vänliga t-shirts m.m. En tredje idé är att söka praktik hos någon designer. Som naturvetenskaplig infallsvinkel skulle jag fokusera på miljön.

COMMENTS

Leave a comment here:

Name:
Remember Me?

E-mail: (Will not be published)

URL/Webpage:

Comment: