V.38 - "Avcheckning"

Denna veckan har jag haft mitt första handledarmöte med Trond. Vi tittade över min projektplan och idé. Jag tyckte det var bra att få förklara min plan och gå genom den. Jag inser att min plan kan vara lite stor, med tanke på att jag ska göra två böcker, men jag tycker att inspirationsboken passar till projektet och hör till sammanganget. Så här tänker jag:

Min frågeställning är - Hur kan jag shoppa kläder smartare?

Här definierar jag smartare i tre punkter:
  1. Behåller en god ekonomi
  2. Tar ansvar för jordens resurser
  3. Har en enhetlig och säker stil
Tillsammans gör dessa punkter att du konsumerar kläder på ett kontrollerat och proffsit sätt.

Jag tänker leta information på internet och läsa litteratur. Sedan tänker jag till störst del använda min egen erfarenhet som shoppoholic.

Produkten blir i slutändan två böcker. En bok ska sammanställa det jag har kommit fram till i en litten miniguide. Den kommer bestå av en checklista och bra att veta information. Boken ska skrivas på engelska och jag ska bokbinda den. Denna veckan besökte jag tryckeriet Just Nu. Det kommer kosta 7 kr per sida och de gav mig lite tips på hur jag kunde gå till väga på datorn (program m.m.) Jag har funderat på namn och kom på två: Style Strategy eller The Style Companion.
Den andra boken kommer vara min inspirationsbok. I guideboken kommer jag prata om hur du hittar din egna stil och ett steg till att göra det kommer vara att just göra en inspirationsbok. Eftersom det blir för dyrt att bokbinda ytterligare en till bok, så kommer jag köpa en färdig bok med tomma sider och klistra in bilder i.

Jag har gjort en liten förstudie och har hittat några böcker om just stil och shopping. På internet finns mycket information om miljö, såsom svanmärkt m.m.

Jag känner mig mer och mer säker på mitt projekt och tycker det ska bli riktigt kul att starta igång med böckerna. Nästa vecka är jag i Nederländerna med skolan, så vi hörs vecka 40!

Julia

COMMENTS

Leave a comment here:

Name:
Remember Me?

E-mail: (Will not be published)

URL/Webpage:

Comment: