Mina val i projektet

I projektet har jag gjort vissa val som jag tänkte berätta om och förklara.

  • Jag valde att skriva böckerna på engelska. Detta valde jag därför att jag tycker om att skriva på engelska och känner mig bekväm med det. Det gör det möjligt för många fler människor att kunna läsa boken och ett kriterie inom det naturvetenskapliga programmet var att man "kan använda engelska på ett funktionellt sätt i tal och skrift inom det naturvetenskapliga området och i andra sammanhang".

  • Jag valde att inte göra min guidebok allt för lång. Detta gjorde jag därför att det skulle ha tagit alldeles för lång tid och därför att jag kände att jag ville att boken skulle vara lätt att läsa och följa. Jag ville att läsaren skulle förbli intresserad hela vägen igenom boken.

  • Ett annat val var att gå till ett bokbinderi med böckerna och att illustrera mina egna bilder till bok #1. Detta bestämde jag därför att jag ville att mina böcker skulle se proffsiga ut, vara skickligt gjorda och vara lite mer fantasifulla än om jag hade skrivit ut och häftat ihop sidorna eller tagit bilder från internet istället för att måla själv.

  • Jag gjorde också valet att skriva ut bilder och klistra fast dem till min bok #2 istället för att samanställa sidor i photoshop på datorn. Detta var mer ekonomiskt och lät mig få vara kreativ och arbeta med händerna.

COMMENTS

Leave a comment here:

Name:
Remember Me?

E-mail: (Will not be published)

URL/Webpage:

Comment: